fbpx

Erfaringen viser at 3 enkle principper øger succesraten for små virksomheder

En hjemmeside kan ikke stå alene – der findes 3 principper, der gør din hjemmeside til den ultimative salgsmaskine, som sikrer flere kunder og øget omsætning

af Rune Flensted / 22. september 2020

Derfor skal du læse denne artikel:

Uanset om du har en etableret virksomhed, er nyopstartet eller overvejer at starte virksomhed, er det en fordel at kende til disse 3 principper. Implementering og eksekvering af dem giver en positiv indflydelse på din forretning og kan ændre dit liv.

Hvis du vil kende de 3 principper, der gør din hjemmeside til den ultimative salgsmaskine, så skal du blot læse videre.

De 3 principper

 

Tiltræknings-princippet

Dette princip går ud på at tiltrække relevante besøgende til din hjemmeside. Her fokuseres på to grupper af potentielle kunder, og det gælder uanset, om det drejer sig om svømmefødder, tagrenovering eller advokatbistand. Den ene potentielle kundegruppe har allerede anerkendt, at de har et problem/en udfordring, de ønsker at få løst.

Den anden potentielle kundegruppe er et skridt tættere på at foretage et køb, og indsamler på dette stadie løsningsmuligheder/researcher for at finde ud af, hvor og af hvem de skal købe hos.

For at effektuere tiltræknings-princippet, anvender vi søgeadfærdsdata. Det gør vi for at sikre, at hjemmesiden er relevant, både for dem der har anerkendt deres problem og for dem, der er på jagt efter løsningsmuligheder. Søgeadfærdsdataen omsættes til søgemaskineoptimering (SEO), så dine ydelser, services og produkter præsenteres i Googles søgeresultater for din målgruppe/potentielle kunder, når de Googler.

Fastholdelses-princippet

Ser vi på de to potentielle kundegrupper, som har klikket sig ind på din hjemmeside, er det alfa og omega, at du gør hvad du kan for at fastholde dem. Det er det, fordi de på et tidspunkt er blevet købeklar. Hvis ikke du formår at fastholde dem, er sandsynligheden for, at de aldrig vender tilbage og ender med at lægge deres penge hos en konkurrent alt for stor.

Det skal naturligvis ikke forstås sådan, at du skal holde dem som gidsel inde på hjemmesiden.

Fastholdelses-princippet går ud på, at du strategiske steder på din hjemmeside, tilbyder de besøgende en gratis freebie så som en ebog/PDF, webinar, online minikursus eller lignende, som folk er villige til at give deres emailadresse for i bytte.

Dette er og bliver den ultimative måde at få ‘fiskekrogen’ i folk på. Efterfølgende begynder du langsomt at hale dem i land ved at sende værdiskabende indhold i et automatiseret e-mailfoløb. På et tidpunkt i deres beslutningsproces, når de dertil, hvor de har afsøgt løsningsmuligheder og er klar til at købe. På det stadie er du kilometer foran dine konkurrenter. Det er du, fordi folk på dette tidspunkt allerede kender dig og din virksomhed og løbende har modtaget værdifuld viden, der har været med til at hjælpe dem på vej. Derfor vil de ikke drømme om at vende dig ryggen og købe lignende produkter, services eller ydelser af en konkurrent, de hverken kender, som ikke løbende har leveret værdi og ikke har hjulpet dem.

Den e-mail-liste du får bygget op ved at tilbyde freebies, er dit bedste og mest værdifulde kort, du kan have på hånden.

Og selv hvis det skulle ske, at det kun lykkes dig at sælge til 5-7% af de folk, der er på din liste, er det godt givet ud. Det er salg du ellers ville være gået glip af. Og det er det samme stykke arbejde, du lægger i dine e-mail kampagner om du har 50 eller flere tusinde på din liste. Det bliver blot sjovere, jo flere du får på listen, idet du samlet set får flere salg og flere ordrer.

Dette leder til sidste princip nemlig udbygnings-princippet.

Udbygnings-princippet

For kontinuerligt at kunne øge omsætningen i din forretning, skal udbygnings-princippet udrulles. Udbygnings-princippet går i al sin enkelthed ud på, stille og roligt eller så hurtigt, det giver mening at skalere de to andre principper – Tiltræknings-princippet og Fastholdelses-princippet.

De 3 principper er indbyrdes afhængige af hinanden. Tiltrækning af besøgende er nødvendig for at få mulighed for at Fastholde og gøre dem trygge og købsparate ved at tilbyde værdifuld viden over tid. Når du Udbygger, både tiltrækker du og fastholder flere og vil dermed sælger mere. Det betyder, at du skaber overskud til at kunne tiltrække endu flere og så er den ultimative salgsmaskine sat i gang.

De 3 principper er essensen af Salgsmaskinen, og det gør en stor forskel når man formår at samle folk op før den egentlige købsfase og behandle dem godt og med respekt og følge dem til det tidspunkt, hvor de har besluttet sig til, at nu skal der handles.

Hvad kan du gøre nu?

Har du behov for hjælp, så har vi lavet en Salgsmaskine, hvor du får de her principper med, og vi tør godt love, at investeringen er hurtigt tjent ind igen.

Har du behov for hjælp til at opsætning og strategi for de 3 principper på din WordPress hjemmeside, tilbyder vi gerne at hjælpe dig.

1 Step 1
Hør mere om at

tiltrække relevante besøgende


til din hjemmeside
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder


Tilmeld dig minikurset med insidertips, som
forvandler din WordPress hjemmeside til en
top tunet salgsmaskine i 2020! Klik her ...

Sådan får du flere kunder
og mere frihed i hverdagen

Yes! Skriv mig op til minikurset med insidertips, som forvandler
din WordPress hjemmeside til intet mindre end
en top tunet salgsmaskine. Og giver dig flere kunder og øget omsætning i din konsulent-, coach eller behandlervirksomhed.

Skriv dig på VENTELISTEN og modtag Minikurset,
der hjælper dig med at få sat endnu mere skub i din forretning!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

X