fbpx

Er det nødvendigt at have en hjemmeside?

Det er et spørgsmål, jeg får relativt ofte, og det ligger nærmest lige til højrebenet, hvad jeg vil svare … 

af Isis Meander / 12. april 2020

Men ja, for den da – har du egen virksomhed er det saftsusme også nødvendigt at få en hjemmeside, så du kan kommunikere professionelt imellem alt det fede og sjove, som du laver i din virksomhed. Og dine kunder har mulighed for at finde dig både på SoMe OG på din egen side alt afhængig af præferencer. Jo mere professionel din hjemmeside er, jo større mulighed for at øge din indtjening på ydelser, services og produkter. 

Kontrol med dit indhold og ikke en skæbne overladt til SoMe

Jeg er helt enig i, at Sociale Medier er godt til at dele dit indhold og budskab med, men du har meget lidt kontrol over dit indhold. Hvordan finder din besøgende frem til det event, som du snart skal afholde og hvordan får de kigget videre på dine ydelser på en overskuelig måde. Kontrollen og synligheden af dit indhold afgøres af de Sociale Medier, som du har valgt at benytte dig af. 

Tænk sig den dag Facebook og Instagram lukker ned – måske liiidt svært at se for sig – eller den dag de indfører enorme brugerbetalinger. Eller at Facebook ganske enkelt bare lukker din konto og ikke synes, at din virksomhed matcher deres værdier. Det sidste er ikke utænkeligt og er desværre scenarier, som vi hører om.

Dele til SoMe

Sørg endelig for at lave blogindlæg, som du linker til og deler fra på dine Sociale Medier. Det giver en kæmpe værdi til din egen side og ikke bare til en andens side. 

Derfor er det en god idé med din egen hjemmeside:

  • Kontrol over eget indhold
  • Skaber troværdighed og tillid
  • Du kan findes i Googles søgeresultater, og du har selv muligheden for at arbejde med SEO
  • Overskuelighed – det er dig, der definerer hvor dine events, indlæg, artikler, podcasts osv. skal placeres og hvad der skal fremhæves. 
  • Fremstår professionel
  • Mulighed for opskrivning til nyhedsbrev, så du kan målrette kampagner og sende din besøgende info om din virksomhed

 

Din kundes tillid

Troværdighed! Din besøgende kan se, om du er en seriøs virksomhed og blive tryg ved at se, at der rent faktisk er mulighed for at tage kontakt til dig – du eksisterer i virkeligheden. Og på den måde er de mere tryg ved at benytte sig af dig.

Fremstår professionel

Nu fik jeg sagt, at det er nødvendigt at have sin egen hjemmeside, hvis du har en virksomhed. Der er lige et men til den del: hvis du har en hjemmeside, som ser sjusket ud, er uoverskuelig og i det hele taget fremstår uprofessionel. Så vil jeg mene, at det er bedre at droppe sin hjemmeside, så du ikke giver folk en fornemmelse, af at det du foretager dig, er lidt for uldent. For begge dele er en dårlig idé – ingen hjemmeside og en uprofessionel hjemmeside

Overblik og indbydende

Når du derimod gør noget ud af din hjemmeside og skaber overblik og er overskueligt, en brugerrejse, som giver mening, et indbydende online-univers i form af professionelle billeder/illustrationer, sigende tekster og sørger for en rød tråd i det grafiske udtryk, så er det en af dine allervigtigste platforme til at skabe en god forretning og engagere dit publikum.

Hey derude

Med en hjemmeside kan du skabe dig en mailliste, som du har kontrol over. Så få alle dine følgere fra SoMe over til dit nyhedsbrev. Giv dine besøgende indhold, som de ikke har lyst til at gå glip af.

Lige en sidste og vildt vigtig pointe

Når du så har en professionel hjemmeside, som dit publikum ønsker at engagere sig med og gå på opdagelse i, så sørg for at de ikke glemmer din virksomhed midt i alt det andet spændende vi også lige falder over på nettet. Lav et nyhedsbrev, som de ikke kan modstå at tilmelde sig. Ikke bare et ‘Tilmeld dig nyhedsbrev fra …’ Det findes der rigeligt af og vi tænker langt mere over, hvem vi giver vores mail til. Så når nu du har en besøgende, som synes, at det er cool og spændende det du tilbyder, så lad dem endelig få mere af din viden og dine nye idéer og tiltag tilsendt i et nyhedsbrev – så husker de dig og din virksomhed, når de jævnligt bliver mindet om din virksomheds tilstedeværelse og seje tiltag i form af brugbart indhold og ikke kun salg.

Tjekliste …

Der kommer snart en tjekket tjekliste 😉 til det som du endelig ikke må glemme at huske, når du laver din nye eller din opdaterede hjemmeside. Og du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev lige herunder, så du ikke går glip af de her gode tips til at spare tid og skabe overblik.

1 Step 1
Få tips og tricks til at løfte din hjemmeside og markedsføring
Du modtager kun e-mails med gode tips og tricks om hjemmesideoptimering og markedsføring og tilbud på kurser, der gør dig til en haj udi online business.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder